forum tuningowo - towarzyskie
VW wlasnie wprowadzil na rynek Golfa mk5 GT z silnikiem 1,4TSI. Silnik ma moc 167KM (z podstawowych 89KM).Co ciekawe auto jest wyposazone zarowno w kompresor jak i turbosprezarke. Kompresor pracuje w zakresie 1750 do 3500obr/min. Po przekroczeniu 3500obr/min specjalne sprzeglo odlacza kompresor a wtedy zalacza sie turbosprezarka i pracuje w zakresie do 7200obr/min.
po raz ostatni takie rozwiazanie zastosowano w B-grupowej Lancii Delta S4, ale jesli chodzi o samochody produkcyjne to jest to rozwiazanie pionierskie.
Trzeba przyznac ze niezle pomyslane (wiadomo ze to zadna nowosc jesli chodzi o strone techniczną, ale pomysl wrzucenia tego do zwyklego auta jest neizły). Tylko to "1,4" jakos mnie zniecheca
Offline
juz chyba z półroku temu ogladałem na niemieckiej stronie schematy działania tego silnika i aż dziw mnie bierze że niemcy któryzy tak lubią robic zamulone nie jeżdżące małe jednostki napedowe zdecydowali se na taką fanaberie....
co do 1,4 to pewnie początek puźniej wypuszczą 2 litry z podobnym rozwiązaniem.
POZDRO
Offline
to jest powrót do źródeł rajdowej B-grupy z lat osiemdziesiątych. Wtedy też jeździły takie potworki, lancia delta, Audi quattro... MG METRO ... wszystkie miały w pewnych okresach podwójne doładowanie - kompresor plus turbo. Efekty były oszałamiające, ale wtedy technika nie pozwalała rozwinąć skrzydła ze względu na awaryjność tych rozwiązań. Przez dwadzieścia lat technologia poszła na tyle do przodu, że można było wprowadzić to rozwiązanie do seryjnego auta.
Ale też nie jest tak, że to jest ta sama jednostka (silnik) co 86 KM 1.4 16v ! Bo jego blok też jest inny, jak i tłoki, wał... i cała reszta.
Offline