BLOK - 2006-07-11 03:34:27

VW wlasnie wprowadzil na rynek Golfa mk5 GT z silnikiem 1,4TSI. Silnik ma moc 167KM (z podstawowych 89KM).Co ciekawe auto jest wyposazone zarowno w kompresor jak i turbosprezarke. Kompresor pracuje w zakresie 1750 do 3500obr/min. Po przekroczeniu 3500obr/min specjalne sprzeglo odlacza kompresor a wtedy zalacza sie turbosprezarka i pracuje w zakresie do 7200obr/min.
po raz ostatni takie rozwiazanie zastosowano w B-grupowej Lancii Delta S4, ale jesli chodzi o samochody produkcyjne to jest to rozwiazanie pionierskie.
Trzeba przyznac ze niezle pomyslane (wiadomo ze to zadna nowosc jesli chodzi o strone techniczną, ale pomysl wrzucenia tego do zwyklego auta jest neizły). Tylko to "1,4" jakos mnie zniecheca

http://www.channel4.com/4car/media/V/volkswagen/golf/03-large/06-tsi-eng-ds.jpg

http://www.channel4.com/4car/media/V/volkswagen/golf/03-large/06-tsi-boost.jpg

www.lesnictwo.pun.pl www.ktodostepnynabrowara.pun.pl www.anopheles.pun.pl www.nfl.pun.pl www.narut0f0rum.pun.pl